søndag 12. juni 2011

Svært sen og fremdeles ubegrunnet sensur på verdidebatt.no

Under debattleder Espen Utakers innlegg "Finnes det en vei tilbake til kirken for overgripere" av 5. mai, har mine kommentarer blitt slettet, etter nærmere en måned(!) "på trykk".Jeg opplever slettingen svært ubehagelig, og vil nå derfor sette stor pris en nærmere begrunnelse fra Utaker, før jeg evt. sender en "bekymringsmelding" til stiftelsen "Fritt Ord".

Kommentar #2 (publisert 9.mai og slettet av VD`s moderator 10. juni)

"Denne "debatten" II
synes, i likhet med en del andre, å gå noe tregt. Er iveren etter bare å starte en masse debatter større enn å delta, Utaker? For å utdype min første kommentar: kan handlemåten jeg beskriver her, utført av "sokneprest Gunnhild N. Itne" (pseudonym), komme inn under kategorien overgrep, kanskje til og med et seksuelt overgrep?"

og #3 (publisert 12. mai og slettet av VD`s moderator 10. juni)

"Tommy Lund Andersen
Grunnlegger og åpenbart velbeslått, daglig leder av INOVATI AS!
Jeg stiller deg følgende, enkle spørsmål, i all offentlighet og til "evig" beskuelse:

1) Du oppgir at du er teolog. Har du noen gang blitt ordinert?
2) Er du eller har du noen gang vært patolog?
3) Er du eller har du noen gang vært psykolog?
4) Er du eller har du noen gang vært arbeidspsykolog?
5) Er du eller har du noen gang vært organisasjonspsykolog?

Om du ikke, i all offentlighet, kan svare klart på disse enkle spørsmål, har jeg følgende forslag til ny yrkestittel for deg:
Teopsykopatolog Tommy Lund Andersen.

(Om du opplever dette UBEHAGELIG kan det skyldes at jeg er det nærmeste jeg kommer RASENDE!!!!!!!!!!!!)"

og #4 (publisert 12. juni 2011 og slettet av VD`s nye moderator 13. mars 2012, 9 måneder senere...)

"Brudd på retningslinjene"
blir det påstått av moderator, uten noen nærmere begrunnelse.

Det må jo da tyde på at retningslinjene har blitt vesentlig endret i løpet av den siste måneden.

Om noen skulle være nysgjerrige på hvilke ytringer det gjelder, kan disse nå studeres her (hyperlink hit).

2 kommentarer:

  1. Pausemusikk, mens jeg venter i åndeløs spenning på hva Tommy Lund Andersen vil svare:

    http://youtu.be/We2lqCJIUvA

    Pausen tror jeg blir lang......!

    SvarSlett
  2. Alt blir "sensurert" i dag, derfor alle går rundt og tror at alle andre er så mye mer vellykket enn dem selv.
    http://altgodt.wordpress.com/2011/07/01/a-drite-i-ting/

    SvarSlett